شنبه 15 آذر 1404

آرشیو یادداشت

مراحل چهارگانه نیل به سوی شهر و شهروند الکترونیک

مراحل چهارگانه نیل به سوی شهر و شهروند الکترونیک

(5)

اگر چهار مرحله برای اجرایی کردن شهر و شهرداری الکترونیک وجود داشته باشد:
1. مرحله پیدایش : در این مرحله ،لازم است سندی راهبردی بر مبنای مطالعات میدانی از امکانات و پتانسیلهای موجود تهیه شود.در این زمینه استفاده از تجربیات جهانی نیز مؤثر است.توسعه زیر ساختها و آموزش کارکنان در این مرحله صورت می گیرد.
2.مرحله ارتقا : شهرداری یا شهر الکترونیک فعالیت خود را با ارایه ابتدایی ترین خدمات بر شبکه اینترنت از طریق وب سایتهای طراحی شده آغاز می کند.

يکشنبه 5 دي 1389
سلامت نظام اداری در شهرداری ها

سلامت نظام اداری در شهرداری ها

(4)

بنظر اينجانب مي­توان از دو منظر شكلي و محتوايي به اين موضوع نگاه كرد. جنبه شكلي؛ رعايت قوانين و مقررات به معناي عام در تمام حوزه هاي فني، اداري و مالي بدون عنايت و توجه و حتي پرسش و كنجكاوي در زمينه نيّت و قصد واقعي قانونگذار و پرهيز از ورود به تفسير و تعبير قوانين و مقررات است.

يکشنبه 21 آذر 1389
سواد IT کشورمان رتبه 126 را در بین 131 کشور جهان دارد

سواد IT کشورمان رتبه 126 را در بین 131 کشور جهان دارد

(3)

سواد IT کشورمان رتبه 126 را در بین 131 کشور جهان دارد

پنجشنبه 15 مهر 1389
پاسخ به چند پرسش پیرامون اقدامات سازمان برای تحقق شهر و شهروند الکترونیکی

پاسخ به چند پرسش پیرامون اقدامات سازمان برای تحقق شهر و شهروند الکترونیکی

(4)

شروع هر تغییر عمده ای در جوامع و سازمان ها با مقاومت هایی همراه است که ناشی از عدم آگاهی مخاطبان از آینده و نتیجه تغییرات است. حرکت شهرداری تبریز در مسیر تحقق شهر و شهروند الکترونیک نیز ابهاماتی دارد که ذیلاٌ به اختصار به آنها پرداخته شده است...

پنجشنبه 15 مهر 1389
آموزش رایگان شهروند الکترونیکی

آموزش رایگان شهروند الکترونیکی

(5)

شهروند الكترونيك كسي است كه از حداقل دانش لازم درباره مفاهيم پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات برخوردار است، توانايي برقراري ارتباط با اينترنت و ارسال و دريافت پيام‌هاي الكترونيكي از طريق پست الكترونيك را دارد و همچنين اطلاعات‌، خدمات‌، كالاها و نرم افزارهاي مورد نياز خود را از طريق اينترنت جستجو مي‌كند.

دوشنبه 12 مهر 1389
مقدمه ای بر اولین آمارنامه شهرداری تبریز

مقدمه ای بر اولین آمارنامه شهرداری تبریز

(6)

عدم توجه به رويكرد علمي، زيرساختي و جامع به مقوله آمارهاي مورد نياز براي تحليل واقعيت هاي جامعه همواره به محلي براي بروز مناقشات بي سرانجام كارشناسي در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، عمراني و ... بدل شده است. اين امر در مقياس هاي خرد و كلان با تنوعي از مراكز تعريف كننده شاخص هاي آماري، فرصتي را براي توجيه هميشگي كاستي ها و تشديد ابهام در ارايه تصويري روشن و مقايسه اي  بين دوره هاي مختلف مديريت هاي ملي و محلي و دستگاهي در اختيار مديران و تحليلگران قرار داده است.

سه شنبه 29 تير 1389
آموزش های شهروند الکترونیک - راهبردی به حل معضلات شهری

آموزش های شهروند الکترونیک - راهبردی به حل معضلات شهری

(4)

مردم در طول زندگی خود، نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند که در اجرای هر کدام از این نقش‌ها وظایفی بر عهده دارند و در این میان، "شهروند الکترونیک" کسی است که توانایی انجام این وظایف و ایفای نقش‌های متفاوت درطول زندگی را با کمک ابزارهای الکترونیکی داشته باشد.
شهروند الکترونیک باید بتواند از حداقل دانش لازم درباره مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT برخوردار بوده، توانایی برقراری ارتباط اینترنتی، ارسال و دریافت پیام های الکترونیکی از طریق پست الکترونیک Email را داشته و همچنین اطلاعات، خدمات، کالاها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست و جو کند.

پنجشنبه 10 تير 1389
بانك اطلاعات مركزي شهرداري تبريز

بانك اطلاعات مركزي شهرداري تبريز

(4)

شهرداريها  نيز كه به عنوان بزرگترين دستگاههاي خدمات رسان عمومي غير دولتي در ايران شناخته شده اند، روزانه حجم بسيار وسيعي از فعاليت ها و اقدامات را در حوزه هاي شهرسازي، فني- عمراني- خدمات شهري، حمل و نقل، فرهنگي- اجتماعي و ... انجام مي دهندو تحقق همه موراد فوق مستلزم داشتن اطلاعات لازم از شهر و شهروندان بوده و انجام خدمات در حوزه هاي ياد شده منجر به توليد يا باز توليد حجم بسيار زيادي از اطلاعات مي گردد.

يکشنبه 16 خرداد 1389
اقتدار اطلاعات در تصمیم گیری های مدیریت شهری

اقتدار اطلاعات در تصمیم گیری های مدیریت شهری

(22)

به عنوان اولین سئوال ، فکر میکنید هدف نشریه نظام رایانه از برگزاری یک مصاحبه با مهمترین فرد سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز چه چیز میتواند باشد . یا به عبارتی مهمترین دلیلی که میتواند حضور من را جهت مصاحبه با شما توجیه کند به نظرتان چیست؟
بین ارکان صنفی فناوری اطلاعات در استان و شهرداری تبریز زمینه ای به وجود بیاید تا همکاری شهرداری با این مجموعه گسترده تر و فعال تر گردد تا در نهایت بهترین کیفیت خدمات به دست شهرداری و شهروندان برسد زیرا اعتقاد بنده بر این قاعده استوار است که
سوی طرفین در راستای همکاری های فیمابین ، سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز قادر خواهد بود نیازهای فنی و اطلاعاتی سایر استانهای همجوار را نیز تحت پوشش قرار دهد. این موضوع میتواند تا قسمتی دلیل حضور شما را نیز توجیه نماید....

جمعه 15 آبان 1388
چگونه فکر می کنیم؟

چگونه فکر می کنیم؟

(4)

این داستان را چند سال پیش، یكی از دوستان به نام ..............، معلّم ریاضی و دارای مدال نقره جهانی در مسابقات ریاضی برایم تعریف كرد:
یك دانشجو برای ادامه تحصیل و گرفتن دکترا همراه با خانواده اش عازم استرالیا شد. در آنجا پسر كوچکشان را در یک مدرسه استرالیایی ثبت نام کردند تا  او هم ادامه تحصیلش را در سیستم آموزش این کشور تجربه کند.

شنبه 28 شهريور 1388