شنبه 15 آذر 1404
تاریخ : پنجشنبه 15 مهر 1389
کد 201

پاسخ به چند پرسش پیرامون اقدامات سازمان برای تحقق شهر و شهروند الکترونیکی

شروع هر تغییر عمده ای در جوامع و سازمان ها با مقاومت هایی همراه است که ناشی از عدم آگاهی مخاطبان از آینده و نتیجه تغییرات است. حرکت شهرداری تبریز در مسیر تحقق شهر و شهروند الکترونیک نیز ابهاماتی دارد که ذیلاٌ به اختصار به آنها پرداخته شده است...
میخواهم راجع به فعالیت های سازمان در ارتباط با آموزش مردم و ترغیب آنها به استفاده از این فناوری بدانم ؟  
سازمان در حال حاضر مشغول اجرای طرح عظیم سواد IT در شهر تبریز است. اگر به برنامه های شبکه یک و تبریز دسترسی داشته باشید، تیزرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی این اقدامات را می توانید ببینید. این طرح با عنوان آموزش رایگان دوره شهروند الکترونیک از تیر ماه امسال به مسوولیت این سازمان در شهرداری تبریز و برای 250000(دویست و پنجاه هزار) نفر از شهروندان تبریزی کلید خورده است. مردم در این طرح با مراجه به 152 شعبه از بانک های سپه، ملت، انصار و صادرات و همچنین کلیه ساختمان های مناطق و سازمان های وابسته به شهرداری و .... اقدام به پیش ثبت نام و سپس با حضور در 6 پایگاه ثبت نام قطعی و .... نموده و تاکنون بالغ بر 150000 نفر ثبت نام کرده اند. از 15 آبانماه همایش های حضور در سالن فتح خیبر و شهید توانا آغاز شده و مردم حضوری برای استفاده از محتوای بسته های آموزشی مبتنی بر LMS و نحوه دریافت آن آشنا می شوند. روزانه بین 4000 الی 5000 نفر در 5 نوبت در این سالن ها حضور می یابند و ..........
اینکه از کی تمام فعالیت های شهردار اینترنتی خواهد شد؟
ایجاد و عرضه سرویس های الکترونیکی تحت وب اینترنتی بعد از چندین سال فعالیت برای بستر سازی و توسعه خدمات کامپیوتری در مناطق و ... و استقرار سیستم های مکانیزه آغاز شده و با جدیت پیگیری می شود و شما می توانید چند قلم از این سرویس ها را در tabriz.ir و fava.tabriz.ir ببینید.
در این فعالیت ها بیشتر نیاز سازمان در نظر گرفته شده یا منافع مردم؟
اساس توسعه سرویس های یاد شده مبتنی بر تکریم شهروندان، سالم سازی فضای اداری، سرعت و دقت در ارایه خدمات، صرفه جویی در منابع، کاهش سفرهای شهری، کاهش مصرف انرژی، عدالت اجتماعی و .... می باشد.
تا چه حد از نظرات مردم استفاده می شود؟
تا این حد که مردم حاضرند پول قابل توجی بدهند و کارشان از راه دور انجام شود و به شهرداری مراجعه نکنند.
اکنون شما در چه مرحله از الکترونیک کردن امور شهرداری هستید ؟
همزمان در بخش هایی از مراحل تعامل و یکپارچگی فعالیت می کنیم. براساس اولویت های کار کماکان در حال توسعه و راه انزی سیستم های جدیدی در مناطق و .... هستیم. و با پروژه های عظیمی همچون فیبر نوری اختصاصی شهرداری تبریز  به طول 300 کیلومتر و راه اندازی بزرگترین و فنی ترین DATA CENTER شمالغرب کشور در حوزه شهرداری ها، عملیات پیچیده یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی بیش از 50 سیستم جزیره ای را شروع کرده ایم.

 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 15 مهر 1389
  • ساعت 11
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh