شنبه 15 آذر 1404
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1389
کد 18

آموزش یه قصد فرهنگ سازی

در فناوری اطلاعات یک زیر ساخت است و یک رو ساخت استقرار سیستمهای سخت افزاری جزو همین زیر ساخت هاست یکی دیگر از زیر ساخت ها که ما انجام دادیم بحث آموزش به قصد فرهنگ سازی است؛ نه آموزش که صرفاً منتهی به اخذ گواهی شود. این آموزشها وسیع و به قصد فرهنگ سازی است.
در این زمینه ما مقطعی از آموزش داشتیم از ابتدای تشکیل سازمان حدود ۵۰۰۰ نفر دوره های هفت گانه ICDL را زیر نظر سازمان و با اخذ گواهی به صورت کاملاً حضوری سپری کرده اند. گام بعدی مقوله شهر الکترونیک شهروند الکترونیک بود. طبیعی است که در گام اول باید شهرداری الکترونیک را دنبال میکردیم در این زمینه ما به حد اشباع سیستمهای الکترونیکی شهرداری رسیدیم. یعنی سرویسهای الکترونیکی را مستقر کردیم گام بعدی که شهرداری را الکترونیکی معرفی میکند پاسخگویی به شهروندان بدون مراجعه به شهرداری است. این مستلزم یادگیری استفاده و بهره مندی از این امکانات می باشد. مثلاً اگر کسی بخواهد پروانه بگیرد باید شهروند بتواند از سیستمهای موجود اطلاعاتی استفاده کند. بر این اساس ما دوره های رایگان آموزش شهروند الکترونیک را شروع کردیم هدف از برگزاری این دوره ها این بود که شهروندان تبریزی را در یک خیزش همگانی به منظور استفاده از سیستم های اداری الکترونیکی آموزش دهد تا شهروندان در اکثر موارد بتوانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری کار خودشان را انجام دهند.
ما شهرداری الکترونیکی را عملاً ایجاد کرده ایم. در راستای ایجاد شهروند الکترونیکی، بحث آموزش شهروند الکترونیکی را هم ایجاد کرده ایم. در مرحله اول این پروژه ۳۰۰ هزار نفر را ثبت نام کرده و آموزش دادیم و کماکان مجال ثبت نام برای مراجعه کنندگان فراهم است و می توانند با مراجعه به سایت ها ثبت نام کنند هم اکنون ۵۰ هزار نفر مرحله ی پیش ثبت نامی را گذرانده و در حال آموزش کلاسهای مجازی هستند و هر روز به خیل این افراد افزوده میشود. این پروژه عظیم ترین پروژه ی آماده سازی شهروند الکترونیک است.   لطفاً ادامه گفتگو را از پنجره زیر مطالعه بفرمایید.
 
  • نوشته شده
  • در جمعه 15 بهمن 1389
  • ساعت 17
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh